1567756507

Aglomeracja śląska – spadek wskaźnika pustostanów

Rynek centrów handlowych w aglomeracji śląskiej niezmiennie obok warszawskiej należy do największych w Polsce. Ponad 1,2 mln m² powierzchni handlowej przekłada się na 49 centrów i parków handlowych.

Na koniec I półrocza 2019 r. odnotowano spadek wskaźnika pustostanów o 0,8 p.p. (2,5% obecnie) w odniesieniu do poprzedniego półrocza.

Śląskie centra handlowe są zróżnicowane  pod względem atrakcyjności oraz poziomu wynajęcia. Po kilku latach użytkowania wiele z nich wymaga gruntownej modernizacji. Mieliśmy jednak przyjemność obejrzeć również nowy obiekt w Gliwicach - Silesia Outlet Center. W marcu 2019 r. został ukończony I etap tego kompleksu.

Nadal obserwujemy ekspansję dyskontów niespożywczych, oprócz dotychczasowych marek Pepco i KIK mamy nowych przedstawicieli na rynku takich jak TEDi , ACTION i Dealz.

Nowe lokale TEDi napotkaliśmy w CH Forum w Gliwicach oraz galerii Platan w Zabrzu. Natomiast marka ACTION uruchomiła sklepy w CH Europa Centralna w Gliwicach oraz Galerii Galena w Jaworznie.

Tymczasem Dealz otworzył swoje sklepy w Gemini Park Tychy i galerii handlowej Agora w Bytomiu.

Na spadek wskaźnika pustostanów w I półroczu miało również wpływ otwarcie w sklepach: Carry (1,5 tys.m²) w CH Agora w Bytomiu, Decathlon (1,5 tys.m²) w galerii Galena w Jaworznie, oraz  nowy format 2.0 sklepu Biedronka w Quick Park Mysłowice.