1516705204

Styczniowy monitoring głównych ulic handlowych w Warszawie

Styczniowy monitoring głównych ulic handlowych w Warszawie wykazał pogłębianie się niekorzystnych trendów zaobserwowanych w tym segmencie rynku. Szczególnie widoczne jest to na reprezentacyjnym Trakcie Królewskim (odcinek Nowy Świat-Krakowskie Przedmieście), gdzie w ciągu ostatnich sześciu miesięcy najemcy aż 15 lokali handlowych zdecydowali się na ich opuszczenie.

Do najbardziej spektakularnych zamknięć lokali na ul. Nowy Świat należy zaliczyć wycofanie się z tej lokalizacji sklepu odzieżowego sieci H&M, sklepu z biżuterią i akcesoriami mody Frey Wille oraz zmniejszenie powierzchni zajmowanej przez cukiernię A. Blikle. Z Krakowskiego Przedmieścia zniknęły natomiast m.in. restauracja fast food KFC, a także funkcjonujący tam od lat 90. sklep India market. Wśród dobrych informacji warto odnotować ponowne otwarcie pawilonu na skwerze Hoovera gdzie swoją siedzibę ma Jazz Club Akwarium, a także zajęcie lokalu po sklepie H&M przez znany warszawiakom Coctail Bar MAX.

 

Na podstawie zeszłorocznych tendencji – opuszczania przez najemców dotychczas zajmowanych lokali – wyraźnie widać, że sektor mody przy głównych ulicach handlowych jest w odwrocie. Nie rokuje to najlepiej obecnie realizowanym inwestycjom biurowym z modułami handlowymi w parterze. W ostatnim czasie nie zaobserwowano również przełomu w segmencie marek luksusowych – główną destynacją multibrandów z wyższej półki cenowej wciąż pozostają ulica Mokotowska oraz okolice pl. Piłsudskiego. Poza ścisłym centrum miasta nadal najbardziej dynamicznie rozwijają się sieciowe sklepy spożywcze, lokale z podstawową ofertą gastronomiczną oraz usługi z sektora zdrowia i urody (fryzjerzy, salony kosmetyczne, usługi manicure&pedicure). Ponadto, ponownie zaczęły pojawiać się tam sklepy z odzieżą używaną. Rotacja najemców poza centrum jest nieco mniejsza niż w samym sercu miasta ze względu na niższy poziom stawek czynszowych.