1500990532

Co nowego w białostockich centrach handlowych?

W Białymstoku funkcjonuje osiem centrów handlowych, w tym dwa centra wyprzedażowe. W lipcu br. współczynnik pustostanów osiągnął tam poziom 3,6%, co oznacza wzrost o 0,3 p.p. w stosunku do grudnia 2016 r.

Alfa Centrum – jedyny obiekt typu „prime” w mieście – cieszy się wysoką odwiedzalnością, dobrym mixem najemców oraz niskim poziomem pustostanów i ciekawą architekturą. Wśród nowości znajdziemy tu supermarket Piotr i Paweł (lokal po delikatesach Alma), plac zabaw dla dzieci – Fun Park (otwarcie w Q3) oraz przestrzeń coworkingową. Szeroka oferta centrum sprawia, że jest ono chętnie odwiedzane przez cudzoziemców zza wschodniej granicy.

Wysoki footfall odnotowuje również centrum Atrium Biała, które jest rekordzistą na białostockim rynku pod względem ilości standów – w lipcu funkcjonowało ich tu ponad 40. Trzecim śródmiejskim centrum handlowym w Białymstoku jest Galeria Jurowiecka, która wciąż jednak walczy o zajęcie dobrej pozycji na rynku. Centrum nadal cierpi z powodu znacznej liczby niewynajętych lokali i niskiego poziomu odwiedzalności.

Na atrakcyjności zyskało rozbudowane ostatnio centrum Auchan Hetmańska, czego widocznym przejawem jest większa liczba klientów i pełny parking. W nowo powstałej części obiektu, poza lokalami handlowymi takimi jak: H&M, Toys R Us, Smyk, Martes Sport i English Home, zbudowano food court, plac zabaw dla dzieci, strefę coworkingową oraz strefę multimedialną. Popularne ze względu na swoją lokalizację, siostrzane centrum Auchan Produkcyjna, prezentuje się na tym tle znacznie skromniej. Warto obserwować także zmiany, jakie zachodzić będą w centrum Zielone Wzgórze, gdzie część obiektu jest zamknięta z powodu trwającej rozbudowy.

 

Konkurencja między białostockimi centrami wyprzedażowymi sprawia, że żadnego z obiektów nie można uznać za dominujący. Outlet Center Białystok prezentuje znaczny poziom pustostanów, mimo iż korzysta z dodatkowego ruchu generowanego przez znajdujące się w sąsiedztwie sklepy Castorama i Agata. Natomiast Outlet Białystok poprawił poziom wynajmu i przyciąga klientów nietypowymi akcjami marketingowymi (np. w lipcu br. odbył się tam zlot food trucków). Obydwa centra wyprzedażowe są chętnie odwiedzane przez klientów zza wschodniej granicy.